Hello!

Hello!

10 June 2008

In the meantime

Once finals are over, my classroom is cleaned, and grades are turned in, I promise a substantial update. One that includes Obama pics and pics of the kids that made my life either so sweet or bloody hell for the past three years and possibly a C. wedding update.
Until then, there's this from my boy E. from fourth block - all grammatical and orthographic errors are copied from the original with an occasional note for clarity:

Los días, los meses, los años han pasado con gozo

Las memorias vívidas de los años
han volado en mi mente como las cenizas del
fuego de ayer.
las sonrisas, y el gozo que pasé nunca
los voy a olvidar amiga mía. Todas estas
memorias de gracia las voy a marrar [a amarrar] en el profundo
de mi corazón, como un niño amarra el globo
a la mano para que el globo nunca vuela
de su alcance. asi marraré [amarraré] las memorias amiga
querida.

Si por razón vuelas fuera del alcance, del niño
mandaré una paloma de mis recuerdos.
Si la palamo no llega a lo destinado,
mandaré un pez de mis recuerdos,
si el pez no llega a lo destinado
mandaré a .... Victor Manuelle con
los recuerdos. :)


FYI: Víctor Manuelle is my favorite salsero. E. went on to call me "Mrs. Manuelle" (they don't realize it's his middle name and not his last name, but that's okay) and to say that I am the "BEST TEACHER I'VE EVER HAD".

It makes my heart swell.

Okay, I have placement exams and final exams to grade. PEACE!

Back to hiding....

No comments: